Rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji w Gminie Międzychód
Zadanie zostało dofinansowane ze środków Województwa Wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Program Operacyjnego na lata 2014-2020 w wysokości 1 316 477,46 zł
Całkowita wartość projektu: 1 586 794,71 zł
Oś Priorytetowa 2 „Społeczeństwo informacyjne”
Działanie 2.1 „Rozwój elektronicznych usług publicznych”
Poddziałanie 2.1.1. „Rozwój elektronicznych usług publicznych”
Zadanie polega na wprowadzeniu elektronicznych usług dla klientów poprzez stworzenie portalu internetowego o funkcjonalnościach pozwalających w szczególności na udostępnienie informacji po uwierzytelnieniu z danych strukturalnych, możliwości realizacji e-usług poprzez e-płatności oraz możliwości instalacji aplikacji mobilnej dla klientów. Centrum elektronicznych usług publicznych stanowi dedykowany internetowy portal usług publicznych wraz z aplikacją mobilną i systemem powiadamiania dla klientów urzędu.
Proces realizacji e-usług odbywa się automatycznie z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych bez konieczności wizyty klienta w siedzibie Urzędu. eUsługi są również dostępne na urządzeniach mobilnych. Realizacja wdrożenia części e-usługowej przyczyni się do poprawy warunków funkcjonowania przedsiębiorców, poprawy jakości życia obywateli oraz usprawni działania administracji samorządowej.
Głównym celem zadania jest zwiększenie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości technologii inf. i kom. stosowanych w gminie Międzychód, tym samym dostarczenie rozwiązań systemowych ułatwiających mieszkańcom korzystanie z elektr. usług pub. (płatność podatków, uiszczanie opłat, dostęp do aktualizowanych informacji oraz korespondencji, co można również określić rozwijaniem społeczeństwa informacyjnego).
Projekt przewiduje wsparcie rozwoju elektronicznych usług pub. w zakresie e-administracji oraz zwiększenie dostępu zarówno obywateli (A2C) jak i przedsiębiorców (A2B). Priorytetem jest również ułatwienie prowadzenia działalności gosp. i wprowadzenie informatycznych usprawnień wewnątrz organizacji przekładających się na sprawne świadczenie e-usług społeczeństwu.
Cele szczegółowe: modernizacja systemu teleinf.; wdrożenie nowych e-usług; wzrost efektywności zarządzanie w urzędzie; poprawa komunikacji mieszkańców i przedsiębiorców z Urzędem; skrócenie czasu oczekiwania na załatwienie sprawy, wzrost konkurencyjności Gminy.