youtube
instagram
  • Geoportal
Prestige - przesyłki kurierskie
Hurtownia Spożywcza - Piotr Duszny
Multiagencja Ubezpieczeniowa Lucyna Kaźmierczak
SCHEDPOL Sp. z o.o. Międzychód, ul. Przemysłowa 2
Biuro Rachunkowe KMJ ZWIĄZEK
Bank Spółdzielczy Pojezierza Międzychodzko-Sierakowskiego
NIERUCHOMOŚCI-MIĘDZYCHÓD
Pracownia badań psychologicznych
  • Co najbardziej cenisz w gminie Międzychód?
  • Wyniki sondy

Regulamin:

  1. Zadać pytanie Burmistrzowi mogą wszyscy użytkownicy korzystający z sieci Internet.
  2. Aby zadać pytanie należy wypełnić wymagane pola formularza potwierdzając zapoznanie się z regulaminem.
  3. Burmistrz udziela odpowiedzi na zadane pytania możliwie niezwłocznie.
  4. Odpowiedzi na pytania np. z funkcjonowania gminy lub przeprowadzonych bądź planowanych inwestycji, wymagające dodatkowych konsultacji, publikowane będą w terminie do 14 dni roboczych.
  5. Pytanie zostaje opublikowane publicznie z chwilą udzielenia na nie odpowiedzi przez Burmistrza.
  6. Nie będą publikowane pytania:
    1. na które już wcześniej została udzielona odpowiedź,
    2. obraźliwe i napastliwe w formie lub treści,
    3. ponaglające,
    4. nie dotyczące spraw służbowych.
  7. O tym, czy dane pytanie spełnia warunki regulaminu decyduje Burmistrz.
  8. Publikowane pytania są prywatnymi opiniami użytkowników.
  9. Burmistrz nie ponosi odpowiedzialności za treść pytań.
  10. Administrator strony posiada podgląd adresu IP osoby zadającej pytanie.

 

Barbara Pietrzak
data dodania: 2018-11-26 18:20:49

Co słychać w sprawie naszego mostu, kiedy skończy się ta droga po "kocich łbach" ? Wiem, że to droga wojewódzka, ale jakaś wymiana wiadomości pewnie jest?

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-12-12 09:05:55

W nawiązaniu do Pani pisma, o którym mowa wyżej, uprzejmie informuję, iż uzyskaliśmy od Inwestora tej inwestycji tj. Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, informację, iż została zerwana umowa z Generalnym Wykonawcą tej inwestycji tj. firmą „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy. W związku z powyższym w najbliższym czasie zostanie przeprowadzona inwentaryzacja dotychczas wykonanych robót przez ww. Wykonawcę a następnie zostanie ogłoszone nowe postępowanie przetargowe na dokończenie budowy mostu. Na dzień dzisiejszy nie uzyskaliśmy szczegółowych informacji odnoście przewidywanego terminu  zakończenia tej inwestycji.  

 

 

 

                                                                                                          Z poważaniem :

                                                                                                  BURMISTRZ MIĘDZYCHODU

                                                                                                        KRZYSZTOF WOLNY

Anna Kowalska
data dodania: 2018-09-25 21:31:58

Dzień Dobry. W naszym mieście wiele zmienia się na lepsze , ludzie wyglądają na bardziej zadowolonych i lepiej sytuowanych . Jedno pozostaje po staremu , mianowicie obojętność czy też wręcz niechęć do zwierząt .Pragnę zapytać Pana czy możliwa jest poprawa losu kotów wolno żyjących w naszym mieście , które zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt powinny być otoczone przez gminę opieką jako ? ważny element ekosystemu miejskiego? , a także jako ważny sprzymierzeniec w walce ze szczurami i myszami w mieście. W wielu polskich miastach np. w Poznaniu włodarze od dawna traktują tę sprawę z powagą i starają się zapewnić tym zwierzętom lepsze warunki życia. Jako ,że nie wolno ich przepędzać czy wyrzucać z miejsc bytowania stawia się estetyczne ocieplane domki ,w których mogą schronić się przed mrozem czy upałem . Władze porozumiewają się z właścicielami terenów przy domach wielorodzinnych na temat dokarmiania , otwarcia okienek piwnicznych czy miejsc postawienia domków . A jak wygląda życie tych zwierząt w naszym mieście ? Czekają na swoich nielicznych karmicieli , którzy starają się im pomóc za własne pieniądze mimo,że są szykanowani przez innych mieszkańców i robią to czasami wręcz w konspiracji. Zwierzęta nie mają praw wyborczych ale tak samo jak ludziom doskwiera im głód ,pragnienie ,mróz czy upał lecz nie mogą się poskarżyć . Bardzo proszę o pomoc dla nich . Panie Burmistrzu gdyby w pomoc zaangażowane były służby kojarzone z władzami miejskimi jak KIS , Aqualift , być może ludziom o wrażliwych sercach łatwiej byłoby pomagać . Gdyby widoczne były informacje o tym , że pomoc jest popierana przez urząd ludzie niechętni być może przestaliby przeszkadzać , ale do chwili obecnej nie ma nic a kolejna zima zbliża się wielkimi krokami. Same ustawy nic nie załatwią , trzeba jeszcze dobrej woli aby wprowadzać je w życie . Samo wydzielenie 2 tys. w budżecie to jest , przepraszam za wyrażenie , ale odfajkowanie kolejnej sprawy. Bardzo proszę o okazanie dobrej woli i podjęcie kroków by zwierzakom w naszym mieście żyło się lepiej , by człowiek nie kojarzył się z okrucieństwem. Wiele osób odczuwałoby wdzięczność gdyby udało się uregulować tę sprawę z korzyścią dla zwierząt. Na pewno bardzo liczą na Pańską pozytywną reakcję . Jak wiadomo stosunek do zwierząt jest miarą naszego człowieczeństwa więc bądźmy ludźmi . Z wyrazami szacunku i nadzieją na pozytywne załatwienie tej kwestii. Anna Kowalska

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-10-31 11:50:39

            W odpowiedzi na Pani pytanie dotyczące opieki nad wolnożyjącymi kotami sprawowaną przez gminę Międzychód informujemy, że zgodnie z art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. 2017, poz. 1840) Rada Miejska Międzychodu podjęła dnia 27 lutego 2018 r. uchwałę nr LIV/515/2018 w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Międzychód w 2018 roku.

            Zgodnie z § 3  ww. uchwały zadaniami Programu są m. in. ograniczanie populacji bezdomnych zwierząt, poprzez sterylizację zwierząt domowych, w szczególności psów i kotów oraz zapewnienie im opieki, a także sprawowanie opieki nad kotami wolno żyjącymi, w tym ich dokarmianie.

            W oparciu o § 10 ww. uchwały sprawowanie opieki nad kotami wolno żyjącymi realizuje się poprzez powierzenie Straży Miejskiej zadań polegających na wykładaniu karmy w okresie zimowym, współpracy z opiekunami kotów wolno żyjących poprzez dostarczanie im karmy w okresie zimowym oraz na użyczaniu specjalistycznej klatki w celu wyłapania i dostarczenia kota do lecznicy weterynaryjnej celem sterylizacji lub kastracji.

            Ponadto Gmina Międzychód zgodnie z § 4. uchwały nr LIV/515/2018 z dnia 27 lutego 2018 r.  w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Międzychód w 2018 roku podejmuje starania ogranieczenia populacji bezdomnych zwierząt poprzez sterylizację zwierząt domowych, w szczególności psów i kotów, które realizowane są  poprzez obligatoryjne przeprowadzanie zabiegów sterylizacji lub kastracji zwierząt przywiezionych z gminy Międzychód do Schroniska.

            Nadmienić należy, że w roku 2018 na podstawie § 12  przedmiotowej uchwały na realizację Programu przeznaczono kwotę 83.000,00 zł. Wydatki na poszczególne zadania przeznaczono następujące kwoty pieniędzy:
1/ na zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca w schronisku dla bezdomnych zwierząt – 42.000,00 zł
2/ na pokrycie kosztów czasowego przetrzymywania bezdomnych zwierząt do czasu przewiezienia ich do schroniska lub oddania do adopcji - 20.000 zł

3/ na pokrycie kosztów usług weterynaryjnych - 10.000 zł
4/ na pokrycie kosztów dokarmiania kotów wolno żyjących - 6.000 zł
5/ na zakup wyposażenia dla bezdomnych zwierząt - 3.000 zł

6 /na pokrycie kosztów opieki nad zwierzętami gospodarskimi - 2.000 zł

            W związku z powyższym nie znalazło potwierdzenia Pani stwierdzenie, że w budżecie “wydzielono 2 tys.” na cele związane z opieką nad wolnożyjącymi i bezdomnymi zwierzętami. Działania prowadzone przez gminę Miedzychód w celu poprawy warunków życia i ograniczenia niekontrolowanego rozmnażania wolnożyjących kotów realizowane są wielokierunkowo i nie skupiają się wyłącznie na ich dokarmianiu. Ponadto prowadzone są działania edukacyjne mające na celu podniesienie poziomu wiedzy mieszkańców w zakresie obowiązków, jakie ciążą na osobach utrzymujących lub hodujących zwierzęta domowe.

            Program opieki nad zwierzętami  bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Międzychód uchwalany jest corocznie. Istnieje więc możliwość aby Pani sugestie odnośnie zapewniania schronienia kotom w formie stawiania domków zrealizować po ujęciu ich w ww. uchwale w kolejnych latach.

            Jednocześnie bardzo dziękujemy Pani za okazaną troskę o losy wolnożyjących kotów, za wykazaną empatię oraz aktywne dążenie do poprawy warunków życia zwierząt na terenie gminy. Mamy nadzieję, że postawa ta zostanie doceniona również przez osoby z Pani otoczenia, które będą ją naśladować udzielając pomocy tym najbardziej potrzebującym, gdyż jak napisała Pani- wiele zależy od postawy mieszkańców.

 

                                                                                                                                                                       Z poważaniem
                                                                                                                                                                       Burmistrz Międzychodu
                                                                                                                                                                       Krzysztof Wolny

Aurela Kubisiak
data dodania: 2018-07-01 17:02:16

Szanowny Panie Burmistrzu , odnośnie budowy kolumbarium na cmentarzu komunalnym w Międzychodzie , zainteresowanie byłoby duże gdyby kolumbarium istniało . Znam kilka przypadków pochówku zmarłych w Poznaniu tylko dlatego że tam istnieją miejsca na złożenie urn . Pozdrawiam

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-08-09 11:34:01

Odpowiadając na kolejne Pani pytanie dotyczące wybudowania na cmentarzu komunalnym w Międzychodzie kolumbarium, wyjaśniam, że wszelkie informacje udzielone zostały Pani w poprzedniej odpowiedzi.

      Ponadto jak określone zostało już uprzednio dotychczas nie wpłynęły do zarządcy cmentarza Miejskiej Spółki Komunalnej AQUALIFT Sp. z o. o. żadne informacje odnośnie zainteresowania rodzin osób  zmarłych umieszczeniem urny z prochami w określonych wyżej miejscach. Rodziny  organizujące pochówek każdorazowo decydowały się na umieszczenie urny z prochami w istniejącym już grobie swoich bliskich.

       Przypominam, że wybudowanie kolumbarium wiąże się ze znacznymi kosztami, a tym samym zabezpieczeniem środków finansowych na ten cel. W przyszłości jednak przy stwierdzonym zainteresowaniu pochówkiem urn z prochami w  tego rodzaju miejscach oraz po zabezpieczeniu  odpowiednich funduszy - również na cmentarzu komunalnym w Międzychodzie przystąpi się do budowy kolumbarium.

 

                                                                                     Z poważaniem

                                                                                     Burmistrz Międzychodu

Artur Molik
data dodania: 2018-06-26 08:49:44

Dzień dobry. Pytanie dotyczy "inteligentnej" sygnalizacji świetlnej przy biedronce, jak chyba każdy z nas zauważył ruch przebiega znacznie płynniej wtedy gdy jest wyłączona niż wtedy gdy działa. Może warto pokusić się by ta kosztowna instalacja została wreszcie porządnie oprogramowana i działała "inteligentnie" bo taka możliwość istnieje. Na obecną chwilę dzieje się tak że wszyscy czekają bo przykładowo wyświetla się zielone dla wyjeżdzających z parkingu przy biedronce mimo że nikt stamtąd nie zamierza wyjechać a inni wyjeżdzający od jeziora stoją w korku za butiki...

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-07-10 14:42:12

W odpowiedzi na zapytanie w sprawie przedmiotowej sygnalizacji świetlnej uprzejmie informuję, iż właścicielem tej sygnalizacji jest Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu , który jest zarządcą drogi wojewódzkiej nr 160 przebiegającej w ciągu ul. Marszałka Piłsudskiego w Międzychodzie. W związku z powyższym Gmina nie ma wpływu na rodzaj zainstalowanego oprogramowania sterującego sygnalizacją świetlną. Nie mniej jednak mając na uwadze poprawę płynności ruchu na tym skrzyżowaniu zwrócimy się do zarządcy drogi wojewódzkiej o rozważenie możliwości zmiany oprogramowania sterującego tą sygnalizacją świetlną. 

 

 

                                                                                         Z poważaniem:

                                                                                        Burmistrz Międzychodu

                                                                                            Krzysztof Wolny

Klaudia
data dodania: 2018-06-04 19:47:00

Dzień dobry. Czy w jakichkolwiek planach jest zrobienie czegokolwiek z kierowcami nagminnie przekraczającym prędkość w miejscowości Kamionna? Fakt. Policja dość często patronuje te rejony, łapią przy tym wielu z nich. Aczkolwiek kiedy ich nie ma problem wraca. Na pasach koło Zespołu Szkół aż strach przejść z obawy przed pędzącymi ciężarówkami zarówno od strony Poznania jak i Gorzowa. Czy istnieje choć cień szansy na postawienie radaru, postawienie sygnalizacji świetlnej albo chociaż progów zwalniających przy szkole?

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-06-14 13:12:19

W odpowiedzi na Pani zapytanie w sprawie poprawy bezpieczeństwa ruchu na odcinku drogi krajowej nr 24 przebiegającej przez m. Kamionna uprzejmie informuję, iż zarządcą przedmiotowej drogi jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu, do kompetencji której należą również zadania związane z organizacją ruchu drogowego. Mając na uwadze poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, a w szczególności pieszych, zwrócimy się z odpowiednim pismem do zarządcy tej drogi o wprowadzenie takich rozwiązań, aby zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego odbywającego się na tej drodze. 

 

                                                                                                        Z-ca Burmistrza Międzychodu

                                                                                                                   Rafał  Ciszewicz

Justyna Tom
data dodania: 2018-06-03 19:33:16

Witam , jestem właścicielką domku letniskowego mam 3 pytania..... dlaczego kamerki internetowe nie działają na plaży w Mierzynie? kto wystąpi na dniach Miedzychodu i czy odbędzie się festiwal techno na plazy w Mierzynie ? w ogóle czy sa planowane jakies imprezy na plaży w Mierzynie? pozdrawiam

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-06-18 11:49:50

Szanowna Pani,

Odpowiadając na Pani pytania: zapewniam, że kamerki na plaży w Mierzynie działają, jednakże nie są udostępniane on-line ze względu na przepisy. Plan „Dni Międzychodu” udostępniamy na plakatach i w Internecie. Głównymi gwiazdami będą: Maryla Rodowicz i Dawid Kwiatkowski. Tegoroczny festiwal techno będzie częścią składową Dni Miasta i odbędzie się na głównej scenie imprezy, a nie w Mierzynie. Według naszej aktualnej wiedzy na plaży zorganizowany zostanie Maraton Zumby w dniu 28 lipca 2018 r.

Z poważaniem,
Burmistrz Międzychodu Krzysztof Wolny

Krzysztof Talarek
data dodania: 2018-05-21 16:48:07

Dzień dobry. Ostatnio chodzą pogłoski, że firma która kupiła ziemię w Gorzyniu pod inwestycję jednak się z niej wycofuje i planuje ją przenieść kawałek dalej do sąsiedniego województwa w okolice Goraja gdyż włodarze naszej gminy nie zgodzili się aby inwestor ściągnął pracowników z Ukrainy. Z tego co jakiś czas temu podawała prasa firma ta chciała zatrudnić ok. 1200 osób, a po ogłoszeniach w internecie widać, że nawet Marmite ma problem znaleźć pełną obsadę 200 osób.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-06-07 09:26:39

                                                                                                                                 Szanowny Pan
                                                                                                                                 Krzysztof Talarek

W odpowiedzi na Pana zapytanie w sprawie terenu inwestycyjnego w Gorzyniu wyjaśniam:

Z informacji jakie posiadamy, firma, która zakupiła teren inwestycyjny w Gorzyniu, nadal jest zainteresowana budową nowego zakładu produkcyjnego o planowanym zatrudnieniu na około 1000 osób. Gmina Międzychód jest aktualnie w fazie uzbrojenia terenu w przyłącza wody i kanalizacji oraz wykonania dojazdu do terenu inwestycyjnego. 

Przeniesienie firmy do miejscowości Goraj z powodu braku naszej zgody na zatrudnianie pracowników z Ukrainy jest plotką. Nasza polityka zmierza do stwarzania możliwości i zachęcania do zamieszkania na terenie naszego Miasta i Gminy, dotyczy to również obcokrajowców.

                                                                                                                                 Z poważaniem
                                                                                                                                 Burmistrz Międzychodu
                                                                                                                                 Krzysztof Wolny

                                                                                                                              

 

 

Zdzisław Nowak
data dodania: 2018-05-09 21:41:18

Dzień dobry, proszę w miarę możliwości o informacje w temacie planów co do przyszłości wysypiska śmieci w Mniszkach i związanym z tym fetorem, który już w tej chwili obejmuje swoim zasięgiem promień 10 - 15 km w zależności od warunków. W dniu dzisiejszym tj, 09.04.2018 wiatromierz ani drgnie a smród na Dzięcielinie jest nie do zniesienia. Szczęśliwie wiatry wieją głównie od zachodu. Krążą plotki, że "kopców" ma być 7 ? Proszę przedstawienie znanych Panu faktów w tym temacie, gdyż obawiam się o "mikroklimat" w naszym mieście za kilka lat. Pozdrawiam

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-05-17 14:45:27

Szanowny Panie Zdzisławie

W odpowiedzi na Pana zapytanie z dnia 10 maja 2018r., Urząd Miasta i Gminy w Międzychodzie informuje, co następuje.

Teren zakładu utylizacji odpadów ,,CLEAN CITY” sp. z o. o, zlokalizowany w miejscowości Mnichy 100 obejmuje łącznie 21,5 ha. Aktualnie zakończona została eksploatacja kwatery nr 1 z dwoma sektorami składowania A i B o powierzchni 2 ha. W chwili obecnej odpady składowane są w kwaterze nr 2 o pow. 9,987 ha. Kwatera nr 2 podzielona jest na 5 sektorów i na podsektory wraz z uzbrojeniem, która od strony zachodniej przylega do kwatery nr 1. Wokół całej kwatery nr 2 zostanie zbudowany wał ziemny, którego korona będzie wyniesiona do rzędnej 116 m n.p.m.

W pierwszym etapie eksploatacji odpady składowane są na obszarach poszczególnych sektorów do rzędnej 115,65 m.n.p.m.

W drugim etapie sektory będą wypełniane do docelowej rzędnej projektowanej (maks. 128,4m).

Budowa i eksploatacja projektowanej kwatery odbywa się sektorowo, tzn. Po zapełnieniu podsektora 1do rzędnej 115,65 m n.p.m. Zostanie on wyłączony z eksploatacji i przykryty warstwą izolacyjną i zabezpieczającą a do eksploatacji zostanie oddany sektor nr 2, następnie sektor ten zostanie zamknięty i przykryty a do eksploatacji włączony 3 i w dalszej kolejności na podobnych zasadach następne. Zgodnie z takimi założeniami w danym okresie eksploatowany może być wyłącznie jeden sektor podzielony na podsektory w celu umożliwienia selektywnego składowania wybranych odpadów.

Zestawienia parametrów projektowanej kwatery.

TABELA 1. Powierzchnia projektowanej kwatery z podziałem na sektory i podsektory.

Sektor nr

Powierzchnia [ha]

Podsektor 1a [ha]

Podsektor 1b [ha]

Podsektor 1c[ha]

1

2,282

0,84

0,585

0,855

Sektor nr

Powierzchnia [ha]

Podsektor 2a [ha]

Podsektor 2b [ha]

Podsektor 1c [ha]

2

2,09

0,99

1,1

-

Sektor nr

Powierzchnia [ha]

Podsektor 3a [ha]

Podsektor 3b [ha]

Podsektor

3

1,88

1,02

0,86

-

Sektor nr

Powierzchnia [ha]

Podsektor 4a [ha]

Podsektor 4b [ha]

Podsektor

4

1,859

0,914

0,945

-

Sektor nr

Powierzchnia [ha]

Podsektor 5a [ha]

Podsektor 5b [ha]

Podsektor

5

1,856

0,734

1,142

-

Razem

9,987 ha

 

 

 

 

Ponadto na terenie ZUO ,,Clean City” w Mnichach funkcjonują również:

  1. Sortownia odpadów
  2. Kompostownia odpadów.

 

Pozdrawiam

Julia Fredrich

inspektor ds. ochrony środowiska

Urząd Miasta i Gminy w Międzychodzie

ul. Marszałka Piłsudskiego 2

64-400 Międzychód

tel. 95 748 81 00 w. 335

Grzegorz Wawrzkiewicz
data dodania: 2018-04-29 18:41:28

Dzień dobry na początku chce pogratulować w KOŃCU coś się ruszyło na naszym małym podwórku i oby tak dalej więcej firm więcej nakładu na turystykę ale do sedna. Czy gmina Międzychód była by zainteresowana nowymi technologiami -pozyskaniem z OZE prądu chodzi o farmy fotowoltaiczne??? Bo uważam że gmina ma większe szanse dostania dotacji a niżeli zwykły mieszkaniec

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-05-08 08:25:53

Szanowny Panie, w odpowiedzi na zadane na stronie internetowej pytanie - czy gmina jest zainteresowana nowymi technologiami - pozyskaniem z OZE prądu (farmami fotowoltaicznymi), ponieważ ma większe szanse uzyskania dotacji aniżeli zwykły mieszkaniec - chciałbym Pana poprosić o skonsultowanie tematu z Referatem Inwestycji i Infrastruktury UMiG. Zasadniczo gmina jest zainteresowana nowymi technologiami, w tym OZE, jednakże najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest pozyskanie zainteresowanych inwestorów prywatnych, którzy zechcieliby zaangażować swoje środki finansowe w takie przedsięwzięcia. Rolą gminy jest im to ułatwić i wspierać poprzez sprawną obsługę administracyjną.
 

Z poważaniem,

Burmistrz Międzychodu

Aurela Kubisiak
data dodania: 2018-04-26 22:34:06

Dzień dobry Panie Burmistrzu . Piszę do Pana z prośbą aby w następnych latach ustalania budżetu dla naszego miasta uwzględnić budowę na cmentarzu komunalnym kolumbarium . Cmentarz jest wciąż powiększany , a urny z prochami zwłok po kremacji spoczywają w tradycyjnych grobach .

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-05-23 08:17:40

Odpowiadając na zadane przez Panią pytanie dotyczące wybudowania na cmentarzu komunalnym w Międzychodzie kolumbarium, informuję, że zgodnie z uzyskaną informacją od zarządcy cmentarza czyli Miejskiej Spółki Komunalnej AQUALIFT sp. z o.o w Międzychodzie, na zarządzanym cmentarzu komunalnym zarezerwowany jest teren na budowę kolumbarium oraz na tzw. pole urnowe. Jednakże dotychczas nie było zainteresowania rodzin, które chowały swoich bliskich, aby wnioskowały o umieszczenie urny z prochami w określonych wyżej miejscach. Rodzina organizująca pochówek zawsze decydowała aby urnę z prochami umieścić w istniejącym już grobie swoich bliskich.

Wybudowanie kolumbarium wiąże się ze znacznymi kosztami, a tym samym koniecznością zabezpieczenia środków finansowych na ten cel. Uważamy, że w przyszłości, o ile będzie zapotrzebowanie na pochówek urn z prochami w togo rodzaju miejscach i będą odpowiednie fundusze, to również na cmentarzu komunalnym w Międzychodzie przystąpi się do budowy kolumbarium.

Burmistrz Międzychodu

Kasia Stawińska
data dodania: 2018-04-23 20:59:43

Witam, Pytanie 1. Dlaczego nad Jeziorem Miejskim, przy Hotelu Neptun wycięto ogromne drzewa, a zamiast nich posadzono (nie obrażając jarzębin) liche jarzębinki? Pytanie 2. Czy w Ogrodzie Jordanowskim również planowana jest dalsza wycinka drzew w ramach jego -rewitalizacji-? Przyznam szczerze, że jeśli dotychczasowe drzewa mają zastąpić nowe nasadzenia, to należy najpierw zapytać mieszkańców co na ten temat sądzą. Stare powiedzenie mówiło: las płonie szybko, a rośnie powoli. Podobnie jest z wycinką drzew, nowe nasadzenia nie zrekompensują w najbliższym czasie nam tego co dają nam okazałe drzewa. Moim zdaniem każdorazowa wycinka w naszym mieście powinna być konsultowana z jego mieszkańcami, ponieważ urząd burmistrza powinien służyć jego mieszkańcom, Pozdrawiam serdecznie,

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-06-05 14:15:42

Sz.P. Katarzyna Stawińska

Odpowiadając na pierwsze z zadanych przez Panią pytań, a dotyczące drzew nasadzonych w obrębie Hotelu Neptun informuję, że działka z której usuwane były topole jest działka prywatną. Wycinka nastąpiła na podstawie prawomocnych decyzji administracyjnych. W decyzjach tych wskazano konieczność dokonania nasadzeń zastępczych oraz określono parametry drzew. Z uwagi na fakt, iż działka jest własnością osób prywatnych, w ww. decyzjach nie wskazano gatunków, jakie należałoby nasadzić. Prawem właściciela jest decydowanie, zgodnie z jego gustem i preferencjami, o sposobie i formie zagospodarowaniu terenu, nawet w opisanym przez Panią przypadku Hotelu Neptun, gdzie teren prywatny, na dzień dzisiejszy, jest udostępniony bez ograniczeń społeczności lokalnej. Dobór gatunków drzew i krzewów jest sprawą indywidualną właściciela terenu, przy czym nasadzenia muszą spełniać parametry określone decyzjami.

W odniesieniu do pytania o planowaną wycinkę w związku z rewitalizacją „Ogródka Jordanowskiego” informuję, że obecnie trwają prace nad opracowaniem projektu zagospodarowania ww. terenu.  Na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie odpowiedzieć czy, w związku z realizacją zadania inwestycyjnego, konieczna będzie wycinka drzew kolidujących z nowym zagospodarowaniem terenu. Jednakże, z uwagi na zły stan fitosanitarny niektórych drzew rosnących w obrębie „Ogródka Jordanowskiego”, a zwłaszcza w części alejek tzw. miasteczka rowerowego, w najbliższym czasie przeprowadzona zostanie lustracja terenowa drzewostanu. Na podstawie ustaleń ww. wizji Burmistrz Międzychodu wystąpi z wnioskiem o uzyskanie zezwolenia na wycinkę drzew zamierających, stanowiących bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa osób przebywających w „Ogródku Jordanowskim”.

Poruszony przez Panią temat, każdorazowej konsultacji z mieszkańcami planowanych wycinek, jest trudny, ponieważ każda, nawet najmniejsza wycinka drzew z terenów gminnych ma zarówno przeciwników, jak i zwolenników. Od czerwca br. każdorazowo informacje o złożonych wnioskach na wycinkę drzew  – zarówno tych dotyczących wycinki z terenów gminnych, a także wniosków o wydanie decyzji, wpływający do UMiG - umieszczane będą na ogólnodostępnej stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Międzychód (http://www.bip.miedzychod.pl/) w zakładce Obwieszczenia.

 

Sprawę prowadzi: Lidia Górna, tel. 95 748 81 00 wew 334, e-mail: zielenmiejska@miedzychod.pl

Teresa Przybylska
data dodania: 2018-04-16 12:06:16

PROTEST Po mimo zapewnień od władz gminy (opublikowanych na stronach internetowych gminy), że nie będzie od tego roku skuterów wodnych na jeziorze Mierzyńskim, dowiaduję się o zamiarze zmiany powyższej decyzji. Proszę o odpowiedź mailową w tek kwestii. Wielokrotnie zgłaszaliśmy istniejący problem, jaki w ostatnich latach pojawił się na Jeziorze Mierzyńskim. Dzięki Państwa przyzwoleniu, ryczące skutery wodne opanowały jezioro. Myślę, że nie doceniacie Państwo piękna jakim Obdarzyła Was natura. Nie jeden rejon chciałby znajdować się w "Krainie 100 jezior", na przedmieściu Puszczy Noteckiej, w rejonie "Natura 2000". Państwo jak sądzę nie jesteście mieszkańcami Międzychodu, bo gdyby tak było, zależałoby Wam na tym, żeby ten teren promować turystycznie. Macie co prawda to w założeniu na głównej stronie internetowej powiatu, ale na tym sprawa się kończy. Wracając do meritum sprawy. W ostatnim latach skutery z teroryzowały jezioro Mierzyńskie, które do tej pory było jednym z najbardziej obleganych w rejonie. Przerażające wycieki paliwa unoszą się na powierzchni wody, zaledwie 20 metrów od plaży, gdzie kąpią się nasze dzieci. Zanikające ptactwo. Dojście do plaży zablokowane przez samochody z przyczepkami z których cumowane są skutery. W przypadku wypadku na plaży np. utonięcia nie ma szans aby karetka pogotowia mogła przejechać. Medycy będą musieli przebyć slalon pomiędzy zaparkowanymi samochodami, blokującymi wjazd. Regulamin (godziny i terminy jakie Państwo zaakceptowaliście)był łamany notorycznie, do tego należy wspomnieć, że wydając pozwolenie na "rykowisko" w sobotę i niedzielę , gdzie najwięcej ludzi odpoczywa, to świadczy o braku wyobraźni i szacunku do innych. Wszystko to ku uciesze 15 skuterów wodnych i ich użytkownikom. Dysproporcja co do ilości wypoczywających jak sądzę olbrzymia. Zastanawiam się czy u Was nie ma prawdziwego gospodarza, który ten rejon doceni i pobudzi do życia? Otrzymaliście Państwo dotację na rewitalizację tego rejonu, ciekawe czy w założeniach wniosku o pieniądze unijne określiliście debastację tego terenu. Może organ udzielający środków unijnych będzie zainteresowany tą sprawą. Po za tym zainteresować się również sprawą powinien urząd skarbowy, ponieważ, za opłatą skutery te, są wynajmowane potencjalnym poszukiwaczom ekstremalnych wrażeń wodnych.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-04-23 10:22:55

Szanowna Pani Tereso

 

          W odpowiedzi na Pani protest dotyczący udostępnienia Jeziora Mierzyńskiego skuterom wodnym, Burmistrz Międzychodu informuje, że zgodnie z uchwałą Nr XL/254/2018 Rady Powiatu Międzychodzkiego z dnia      1 marca 2018r. (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2018r. Poz. 2337) zmieniającą uchwałę Nr VIII/47/2015 z dnia 10 lipca 2015r. w sprawie wprowadzenia zakazu używania jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi na jeziorach powiatu międzychodzkiego (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2015r. Poz. 4474), z dniem 31 marca 2018r wprowadzony został całkowity zakaz używania jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi na wszystkich jeziorach znajdujących się na terenie Gminy Międzychód.

 

 

 

                                                                     Burmistrz Międzychodu   

                                                                            Krzysztof Wolny

Leszek
data dodania: 2018-04-04 06:06:46

Dzień dobry Panie Burmistrzu. Tak wiele dokonań Pan poczynił dla naszej gminy, czego z serca gratuluję. Szkoda tylko, że tak przyjazna gmina Rodzinie zapomniała o mieszkających po sąsiedzku Trojaczkach Państwa Talarków, Wiem, że otrzymali jednorazową zapomogę od Rady Gminy, jednak od Pana Burmistrza nie doczekali się nawet odpowiedzi na swoją prośbę o wsparcie. Za kilka dni dziewczynki będą obchodziły swoje pierwsze urodziny. Pan Starosta w ub. roku przekazał wspaniały prezent, a Gmina Przyjazna Rodzinie? Nie zdaje Pan sobie sprawy ile wysiłku i wyrzeczeń kosztuje opieka nad trójką maluchów. Proszę łaskawym okiem wyjrzeć przez okno swojego gabinetu i spojrzeć w stronę Państwa Talarków. To tak blisko. Z poważaniem Leszek.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-04-19 10:02:05

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na Pana uwagi, wpisane anonimowo na stronie chciałbym wskazać, że odpowiedzią na zaistniałą sytuację i prośbę o wsparcie było podjęcie przez Radę Miejską Międzychodu uchwały o pomocy finansowej dla rodziców dzieci urodzonych z ciąż mnogich. Trzeba podkreślić, że jest to rozwiązanie systemowe, dla każdego takiego przypadku w przyszłości, a nie jednorazowa pomoc dla jednych rodziców. Z tej pomocy Państwo, będący rodzicami trojaczków skorzystali jako pierwsi.  Jeśli  inne potrzeby mają, to nie widzę przeszkód, żeby zwrócili się z tym sami, bez pośredników, bezpośrednio do mnie lub Ośrodka Pomocy Społecznej, a Gmina w miarę swoich możliwości będzie im pomagała.

Z wyrazami szacunku,

Krzysztof Wolny
Burmistrz Międzychodu


Szanowny Panie,

uprzejmie prosimy o przedstawienie się pełnym imieniem i nazwiskiem, które to dane są wymogiem oraz podstawą do prowadzenia korespondencji i udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.

Z wyrazami szacunku,

Krzysztof Wolny
Burmistrz Międzychodu

Iwona Kasińska-Heinke
data dodania: 2018-03-05 10:18:33

Witam serdecznie, W Słodowym Młynie wybija źródło przy drodze. Podczas mrozów zamarza i pojawia się lód na całej szerokości drogi. Czy istnieje możliwość usunięcia lodu? Pozdrawiam

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-03-08 12:09:05

Szanowna Pani, w odpowiedzi na wiadomość z 5 marca 2018 r. o pojawieniu się warstwy lodu na powierzchni drogi Słodowy Młyn powstałej z wybijającego źródełka wody gruntowej informuję, że w dniu kolejnym zostało zgłoszone zlecenie  do MSK „AQUALIFT” sp. z o.o. w Międzychodzie w  celu usunięcia warstwy lodu we wskazanym miejscu. O godz. 1400 tego samego dnia otrzymaliśmy zwrotną odpowiedź o wykonaniu prac i usunięciu wskazywanego problemu.

                                                                                          Z poważaniem,

                                                                                          Burmistrz Międzychodu

     Krzysztof Wolny

Marek Kaczmarek
data dodania: 2018-02-23 21:05:26

Panie Burmistrzu mam pytanie o stronę http://www.rowerowy.miedzychod.pl/ kto w dzisiejszych czasach robi taką prezentację szlaku rowerowego ? Brakuje do pobrania śladu trasy, nawigacji, strony nie da używać się na telefonie, wszystko się rozjeżdża. Nie wyobrażam sobie korzystania z jej za pomocą smartfona podczas jazdy na rowerze. W XXI wieku tworzy się aplikacje mobilne ! Pięknym przykładem jest aplikacja opisująca Puszczę Notecką https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.amistad.treespot.puszcza_notecka Są trasy, opisy, wygodna, funkcjonalna z nawigacją. Proszę iść w tym kierunku. Pozdrawiam, Marek Kaczmarek

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-03-12 11:32:29

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na pytanie, dotyczące strony internetowej www.rowerowy.miedzychod.pl informuję, iż strona była jeszcze w trakcie testowania i uzupełniania. Obecnie jest już możliwe pobranie śladów GPS, aby korzystać z nich na dedykowanych aplikacjach mobilnych. Strona otwiera się poprawnie na telefonach, polecamy ustawić w telefonie widok komputerowy wyświetlanych stron. Zgodnie z ideą strony, ma ona służyć zarówno użytkownikom mobilnym jak i stacjonarnym, w formie aplikacji służyłaby wyłącznie użytkownikom korzystającym ze smartfonów. Celem opracowania informacji o proponowanych trasach rowerowych, tzw. „wizualizacji krajobrazowej” autorstwa dr Jarosława Styperka jest przekazanie takich informacji, które posłużą do przygotowania się w domu i podjęcia decyzji o wyruszeniu na daną trasę. Są to informacje o: profilu pionowym, nawierzchni, odległości, a także lokowane w danych miejscach trasy zdjęcia i filmy. Taki sposób prezentacji trasy spotykał się z dużym zainteresowaniem fachowców podczas konferencji turystyki rowerowej m.in. w Lesznie i Gorzowie. Uważamy, że potencjalny turysta przygotowując wyprawę chętnie skorzysta z naszego opracowania. Umożliwiamy też pobranie śladu GPS i obejrzenie mapki. Nasze opracowanie jest uzupełnieniem i jedną z wielu możliwości, z których zainteresowany może skorzystać. Zachęcamy zatem do turystycznych odwiedzin.

Krzysztof Wolny

Burmistrz Międzychodu

Przemysław Cyranik
data dodania: 2018-01-15 09:03:44

Panie Burmistrzu Do grudnia obiecał Pan że na ul. 3go maja zostaną wyznaczone miejsca parkingowe oraz oznaczone zostaną miejsca wyłączone z ruchu. Byłem już u pana w tej sprawie 2 razy i ciągle jestem zbywany. Proszę o konkretną odpowiedź kiedy w końcu zostanie to wykonane (proszę nie zganiać na zimę bo akurat u nas jej nie ma).

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-01-26 08:46:41

W odpowiedzi na Pana zapytanie w sprawie wykonania oznakowania miejsc parkingowych na ul. 3 Maja w Międzychodzie uprzejmie informuję, iż w grudniu 2017 r., w oparciu o stosowne przepisy o ruchu drogowym został przesłany do zatwierdzenia organowi zarządzającemu ruchem na drogach gminnych, tj. Staroście Międzychodzkiemu projekt zmiany stałej organizacji ruchu na przedmiotowej ulicy. Polegał on na wyznaczeniu do parkowania pojazdów odcinka tej ulicy poprzez zamontowanie odpowiedniego oznakowania pionowego.  

Starosta Międzychodzki zatwierdził przedmiotowy projekt zmiany stałej organizacji ruchu, będący podstawą do wprowadzania nowego oznakowania na tej ulicy 19 grudnia 2017 r.

W związku z powyższym, w najbliższym czasie, w oparciu o w/w projekt zostaną zakupione znaki drogowe pionowe, a następnie ustawione odpowiednie oznakowanie pionowe. Przewidywany termin wykonania tych czynności, to I kw. bieżącego roku.  
 

                                                                                                            Z poważaniem:

                                                                                                   Z up. Burmistrza Międzychodu

                                                                                                             Rafał Ciszewicz

                                                                                                  Z–ca Burmistrza Międzychodu

Jacek Kasiński
data dodania: 2018-01-08 09:23:53

Witam. Czy w najbliższym czasie będzie możliwe wyrównanie i załatanie dziur na ulicy Słodowy Młyn?

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-01-25 15:32:40

W odpowiedzi na Pana zapytanie w sprawie wyrównania nawierzchni drogi na Słodowy Młyn uprzejmie informuję, iż wniosek ten należy uznać za zasadny, w szczególności ze względu na poprawę przejezdności po przedmiotowym odcinku drogi. 

W związku z powyższym, z chwilą wystąpienia sprzyjających warunków atmosferycznych, w ramach środków finansowych przeznaczonych w tegorocznym budżecie gminy Międzychód na bieżące utrzymanie i remonty dróg gminnych zostanie zlecone dokonanie remontu nawierzchni przedmiotowej drogi. 

 

                                                                                                            Z poważaniem:

                                                                                                   Z up. Burmistrza Międzychodu

                                                                                                             Rafał Ciszewicz

                                                                                                  Z–ca Burmistrza Międzychodu

Paweł Grynczek
data dodania: 2018-01-02 09:15:00

Dzień Dobry :-) Pisze do Pana Burmistrza z zapytaniem czy to prawda jest ,że jedna z firm dużych kupiła w Gorzyniu teren blisko 30 hektarów i zamierza w tym roku rozpocząć budowę zakładu pracy i czy na terenie w planach jest powstanie też jeszcze jednej z firm?

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2018-01-04 12:36:07

Odpowiadając na Pana pytanie zadanie na stronie internetowej w dniu 2.01.2018 r.

- to prawda że duża firma kupiła teren w Gorzyniu od Uniwersytetu Przyrodniczego z przeznaczeniem pod budowę nowego zakładu.

Artur Molik
data dodania: 2017-11-23 20:48:21

Witam. Mam pytanie odnośnie oświetlenia. Czy w miejscowości Mokrzec przewidziana jest modernizacja oświetlenia? Z tego co wyczytałem z ogłoszenia wymiana opraw w gminie na energooszczędne nie jest obecnie w Mokrzcu przewidziana. Może da się chociaż wymienić "żarówki" sodowe w istniejących już oprawach? (obecnie wiele z nich jest zużytych, systematycznie gasną i po pewnym czasie na chwilę ponownie się zapalają, i tak w kółko) czy istnieje również możliwość dołożenia kilku nowych opraw w miejscach w których jest ciemno? Na koniec jeszcze jedno pytanie odnośnie słupków odległości przy drodze 198, zadałem je już wcześniej, zaraz po wykonaniu przez firmę prac związanych z oczyszczaniem skraju tej drogi i pobocza (nie pamiętam dokładnie kiedy to było, ale chyba ze dwa lata temu), w odpowiedzi zapewniał Pan że brakujące słupki zostaną uzupełnione, do tej pory nic się nie zmieniło. Pozdrawiam.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-11-29 10:28:21

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na zadane pytanie dotyczące możliwości modernizacji oświetlenia na energooszczędne w miejscowości Mokrzec informuję, że na terenie naszej gminy wymiana oświetlenia na nowe przeprowadzona zostanie wyłącznie na słupach ulicznych będących własnością gminy Międzychód, tj. na 603 sztukach. W naszej gminie istnieje też oświetlenie uliczne będące własnością „ENEA Oświetlenie” oddział w Gorzowie Wlkp. i na tych słupach nie planuje się wymiany opraw na energooszczędne. Co do awaryjności istniejącego oświetlenia sodowego we wsi Mokrzec, informuję, że każde doniesienie od mieszkańca czy sołtysa jest zgłaszane na tzw. „platformę zgłoszeniową ENEA Oświetlenie” i uszkodzone żarówki na bieżąco wymieniane są na nowe. W bieżącym roku w Pana miejscowości zostały również zamontowane kolejne punkty oświetleniowe. Zgodę na postawienie następnych dodatkowych punktów musi wyrazić właściciel tej instalacji oświetleniowej czyli „ENEA Oświetlenie”.

Co do zniszczonych słupków odległościowych przy skraju drogi wojewódzkiej nr 198 informuję, że fakt ten zgłoszony został do kierownika Rejonu Dróg Wojewódzkich w Międzychodzie, czyli do zarządcy tej drogi. O zniszczeniu słupków podczas prac polegających na poszerzeniu pobocza sygnalizowaliśmy już w 2015 roku. Ze strony Naszego urzędu zostało zrobione wszystko, co można było w tej sprawie wykonać.
 

                                                                                                          Z poważaniem,

                                                                                                           Krzysztof Wolny

Barbara Pietrzak
data dodania: 2017-11-21 21:36:10

Od dłuższego czasu nie palą się lampy w Radgoszczy przy drodze do Kaplina.Czy jako mieszkanka Radgoszczy mogę poznać tego przyczynę.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-11-29 10:31:31

Szanowna Pani,

w odpowiedzi na pytanie dotyczące przyczyny awarii lamp w miejscowości Radgoszcz w kierunku miejscowości Kaplin informuję, iż do dnia zadania prze Panią pytania w tej sprawie nikt nie powiadomił nas o tym fakcie. W dniu 21 listopada br. poinformowaliśmy o awarii wykonawcę oświetlenia, który zgłosił jego naprawę 24 listopada.

 

Burmistrz Międzychodu

Krzysztof Wolny

  • 10 614
    LICZBA LUDNOŚCI MIASTA
  • 6,98
    POWIERZCHNIA MIASTA W KM2
  • 1378
    UZYSKANIE PRAW MIEJSKICH
  • 18 633
    LICZBA LUDNOŚCI GMINY
  • 306,25
    POWIERZCHNIA GMINY W KM2