Komunikat ws. zmian od 1 lipca 2022 r. w gminnym systemie gospodarki odpadowej
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej Międzychodu nr LII/477/2022 z dnia 26 kwietnia 2022 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, postanowiono o odbieraniu od dnia 1 lipca 2022 r. odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy – tzw. nieruchomości mieszane. Są to m. in.:
- nieruchomości, na których znajdują się budynki wielolokalowe (np. bloki mieszkalne, kamienice) z wydzielonymi lokalami, w których prowadzi się działalność gospodarczą (sklepy, gastronomia, usługi, biura itp.);
- nieruchomości, na których znajdują się domy jednorodzinne z wydzielonymi pomieszczeniami, w których prowadzi się działalność gospodarczą lub stanowiące działki geodezyjne zajęte w części przez domy jednorodzinne, a w części przez budynki,
w których prowadzi się działalność gospodarczą.
Międzychód, 13 czerwca 2022 r.
KOMUNIKAT
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej Międzychodu nr LII/477/2022 z dnia 26 kwietnia 2022 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, postanowiono o odbieraniu od dnia 1 lipca 2022 r. odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy – tzw. nieruchomości mieszane. Są to m. in.:
- nieruchomości, na których znajdują się budynki wielolokalowe (np. bloki mieszkalne, kamienice) z wydzielonymi lokalami, w których prowadzi się działalność gospodarczą (sklepy, gastronomia, usługi, biura itp.);
- nieruchomości, na których znajdują się domy jednorodzinne z wydzielonymi pomieszczeniami, w których prowadzi się działalność gospodarczą lub stanowiące działki geodezyjne zajęte w części przez domy jednorodzinne, a w części przez budynki,
w których prowadzi się działalność gospodarczą.
W związku z powyższym właściciele ww. nieruchomości obowiązani są do złożenia,
w terminie do dnia 10 sierpnia 2022 r., dotychczasowego wzoru deklaracji, z zaznaczonym celem złożenia - ustanie obowiązku uiszczania opłaty i wpisaną datą - 1 lipca 2022 r.
Jednocześnie właściciele ww. nieruchomości obowiązani są do złożenia, w terminie do 10 sierpnia 2022 r., nowych deklaracji wg wzoru dla nieruchomości mieszanych, z zaznaczonym celem złożenia deklaracji – deklaracja składana po raz pierwszy i wpisaną datą powstania obowiązku ponoszenia opłaty – 1 lipca 2022 r.
Użytkownicy lokali, którzy prowadzą działalność w części nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy oraz posiadający aktualne umowy na odbiór odpadów komunalnych, powinni je wypowiedzieć z dniem 1 lipca 2022 r.
Szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają pracownicy Referatu Komunalno-Środowiskowego.