Sekretarz Gminy
Sekretarz Gminy - Tomasz Rucki
"W każdej procedurze, należy widzieć interesanta" to motto Sekretarza Gminy - Tomasza Ruckiego.
Na stanowisku od 1 września 2015 roku.
- magister administracji (2008)
- magister prawa (2015)
Ukończył też, m.in. studia podyplomowe z zarządzania i organizacji w administracji, a także z prawa pracy.
Karierę zawodową rozpoczynał w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu. Następnie pracował w Urzędzie Miasta Poznania, a do Międzychodu przybył z Urzędu Gminy w Kwilczu.
Z Międzychodem związany był wcześniej poprzez szkołę średnią: technik agrobiznesu w dawnym „Rolniku”.
Choć zajmowane stanowisko formalnie brzmi „Sekretarz Gminy”, to jednak główne zadania polegają na zapewnieniu sprawnego funkcjonowania samego Urzędu Miasta i Gminy w Międzychodzie.
W międzychodzkim ratuszu Sekretarz Gminy jest też jednocześnie kierownikiem Referatu Spraw Obywatelskich i kieruje pracami Biura Rady Miejskiej Międzychodu.
Bardzo ważną częścią zadań są też te związane z zarządzaniem kryzysowym i ochroną przeciwpożarową.
Sekretarz służy też, z racji wykształcenia, pomocą w bieżącej interpretacji przepisów prawa pracownikom Urzędu.
Współpracuje również blisko z Radą Miejską Międzychodu, a także czuwa nad prawidłowym przebiegiem wyborów i spisów, jakie odbywają się w Naszym Kraju.
Podczas nieobecności Burmistrza i Jego Zastępcy reprezentuje również Gminę Międzychód na zewnątrz.