Informacja dotycząca składania wniosków - Ośrodek Pomocy Społecznej
Informacja dotycząca składania wniosków papierowych o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, świadczenia „Dobry Start” i funduszu alimentacyjnego na nowy okres zasiłkowy 2020/2021
Szanowni Państwo,
w związku ze zbliżającym się nowym okresem ustalania uprawnień do świadczeń, Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzychodzie informuje, iż z uwagi na wprowadzony w kraju stan epidemiczny od 3 sierpnia 2020 r. obsługa klienta nastąpi wyłącznie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej, która zostanie uruchomiona od 30 lipca 2020 r.:
Świadczenia Rodzinne i Świadczenie Wychowawcze: 695 277 967, 605 249 500
Fundusz Alimentacyjny i Karta Dużej Rodziny: 697 444 711
Ponadto Ośrodek przypomina, iż w przypadku gdy osoba ubiegająca się o:
- świadczenia rodzinne:
- na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami do dnia 31 sierpnia, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 30 listopada.
- na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami od dnia 1 września do dnia 31 października, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 31 grudnia.
- na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 listopada do dnia 30 listopada danego roku, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do ostatniego dnia lutego następnego roku.
- na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 grudnia do dnia 31 grudnia danego roku, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych następuje od miesiąca złożenia wniosku, a wypłata przysługujących świadczeń następuje do ostatniego dnia lutego następnego roku.
- o świadczenia z funduszu alimentacyjnego
- na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami do dnia 31 sierpnia, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc październik następuje do dnia 31 października.
- na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 września do dnia 30 września danego roku, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego następuje do dnia 30 listopada tego roku.
- na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 października do dnia 31 października danego roku, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego następuje do dnia 31 grudnia tego roku.
- na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 listopada do dnia 30 listopada danego roku, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego następuje do dnia 31 stycznia następnego roku.
- na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 grudnia danego roku do dnia 31 stycznia następnego roku, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego następuje do ostatniego dnia lutego następnego roku.
Wnioski o ustalenie prawa do świadczenie dobry start przyjmowane są od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku, a w przypadku wniosków elektronicznych – od dnia 1 lipca danego roku do dnia 30 listopada danego roku.
Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do dnia 30 września.
Wszelkich informacji udzielamy pod numerami telefonicznymi:
Świadczenia Rodzinne i Świadczenie Wychowawcze: 695 277 967, 605 249 500
Fundusz Alimentacyjny i Karta Dużej Rodziny: 697 444 711